** Mijn visie op onderwijs **



De visie op onderwijs van mijn stageschool en van mijn mentor is eigenlijk ook de visie die ik heb op onderwijs.  

Het streven naar welbevinden bij kinderen is volgens mij een taak van zowel de ouders als de leerkracht. Daarom vind ik dat een goed contact met ouders of verzorgers van een kind van groot belang is. Als ik ergens stage loop, zou ik graag vooraf weten hoe de thuissituatie van de kleuter is. Zo kan ik inschatten welke omstandigheden een invloed hebben op het welbevinden van het kind in mijn stageklas. 

Ik wil kinderen helpen op te groeien tot stabiele mensen, die in harmonie leven met zichzelf en hun omgeving en die met een gezonde dosis zelfvertrouwen en plezier door het leven gaan. Hier wil ik aan bijdragen door zo veel mogelijk oog en oor te leren hebben voor alle kinderen in mijn stageklas, door me in te leven in hen, te streven naar een fijne relatie met alle kinderen, en kinderen succeservaringen op te laten doen.

Natuurlijk is het aangenaam om later (of nu op stage) te kunnen werken (of stage te lopen) binnen een team waarin alle neuzen in dezelfde richting wijzen en streven naar een positief welbevinden van alle kinderen!


Bedankt om even de tijd te nemen om mijn blog te bekijken!

Groetjes,
Lynn Florissoone
xx

2 opmerkingen:

  1. Verzorgd werk! Inhoudelijk interessant, zeker ook voor wie in het secundair onderwijs werkt! Doe zo voort! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi gedaan!
    Nog vele succes é :)

    BeantwoordenVerwijderen